Klackarna i taket.

Det finns en fördel med att vara kort, EN, (och tänker inte gå in på alla nackdelar) men det är i alla fall att jag med stor fördel kan gå i klackskor! Perfect eftersom jag älskar klackar! Man känner sig verkligen lite extra fin + man får bättre hållning. Benen blir mycket snyggare, har en hemlig källa (haha) som säger det, han gav ett exempel på en tjej som han inte tycker är sådär jättesnygg som kom gående längs korridoren i klackar, och genast blev hon typ 100% snyggare! Lite lustigt sådär... Men undrar varför benen blir snyggare i klackar... De ser slankare ut, troligtvis för att musklerna stimuleras på andra sätt. Min teori är också att någonting händer när hälen, eller snarare fotknölarna, när de hamnar en bit ovanför marken... Om ni hänger med. Synen på benens proportioner ändras, på samma sätt som att det inte är snyggt med höga converse och bara ben (inte på/enligt mig i alla fall)...



Så tänkte ge några tips till er nybörjare, inte för att jag är proffs men jag har ju vanan inne.

1. Öva öva öva! Ingen blir bäst på något över en dag.

2. Börja med en lagom hög klack, gärna med platå då blir den ännu lättare! Sen är det oftast bra med en liten tjockare klack, så att det inte är en stilettklack.

3. Kilklack är oftast lite lättare, så testa det!

4. Gå i med hälen först! Du ska inte trippa på tå.

5. Följ med i rörelserna. Dvs var INTE stel som en pinne, utan rör på armarna i takt med stegen och rör höfterna från sida till sida.

6. Sträck på dig, utstråla självsäkerhet! Då ser du självsäkrare ut, och dessutom så går du automatiskt bättre.

7. För mig hjälper det faktiskt att gå snabbt, det blir stadigare då. Såklart behöver man inte gå supersnabbt, och det är ju extra svårt om man är ovan. Men alltid något att testa




Kommentarer
Postat av: Linnea <3

haha,min...personligaklackskotränare! Vill verkligen kunna men..jag måste nog först hitta ett par som är mer vardagliga. Dock så vande jag ju mig i skorna från hm,men dem..känns inte som jag just nu.. <3

2012-03-30 @ 21:40:42
Postat av: Denise

Jajjamän det är jag! Jo men vi kommer nog att lyckas... annars kan du ju låna mina gröna så länge? haha. Hade riktigt mysigt idag! <3

2012-03-30 @ 23:43:05
URL: http://sweetlikesugarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0