I can't spend my whole life hiding my heart away.


L.O.V.E - Love!


Where to start...

Har bloggade ju inte igår som ni säkert märkte, men hann inte. Efter skolan, eller under sista timmen + övertid så åkte vi in till judiska museet med klassen, den slutade ca kvart i 4 och då skulle jag och Linnea skynda oss till en stresskurs vi skulle på (ja stresskurs, men mer om den senare) och sen var det tänkt att jag skulle till pilatesen men jag hann inte så struntade i det, ville inte behöva stressa...
(vi stressade ju till stresskursen vilket  kanske inte var så bra..)



Men stressgruppen går i alla fall ut på att vi i gruppen (som för i övrigt består av mig, Linnea och fyra till + två kuratorer). Så igår pratade vi lite om hur vi blir när vi är stressade och hur vi känner oss då och saker som vi känner os riktigt lugna av. Under de kommande veckorna ska vi prata mer om vad man kan göra för att undvika/minska på det och så ska vi typ få tips på bra, lugnande övningar. Men det verkar lovande! Jag har väldigt lätt för att bli uppstressad, oftast i onödan, och när jag blir riktigt stressad kan jag bli stressad över att jag är stressad..

Jag blir väldigt stressad över betygen, som de flesta säkert förstår. Det är väldigt påfrestande. Men min pappa sa att man behöver ju inte ha bäst betyg i allt, och att jag borde försöka att slappna av lite... Jag har ju bra betyg. Han har ju i och för sig rätt, men jag vet inte varför det inte går, dels vet jag ju inte vilken skola/linje jag vill gå på när jag börjar gymnasiet, så jag vet ju inte vad jag behöver för poäng... Men sen så är det så att jag ligget inte så långt ifrån MVG, så jag känner att det inte riktigt går att ge upp. Men man måste ju få vara bra på något, och jag kan inte.. t.ex. sjunga så då får väl skolan vara min grej... Typ. Men jag får väl se hur stresskursen är, hoppas lite på att jag kan reda ut mer varför jag blir så stressad...

Men på tal om att sjunga, idag efter skolan gick jag Linnea och Josse hem till Linnea för att öva lite på vår låt vi ska spela in på musiken...  Lät väl inte så speciellt bra, inte för min del i alla fall,
men nu känns halsen helt död... Så ska passa på att dricka upp mitt te innan det kallnar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0