29.11.11


Nu är sista provet avklarat... typ. Hoppas det iallafall!
Men med bara tre veckor klar till jullov så borde det inte hinna dyka upp något större prov.

Vi var ju på gymnasiemässa i fredags! Det hjälpte väl lite men.. ändå inte. Men de jag ska kolla lite mer på är Östra Real, Påhlmans, John Bauer, Klara (norra) och Blackeberg. Det är ju inte så många skolor som har den linjen jag vill gå, men hittade den perfekta skolan, eller jag fick väldigt bra intryck av den! Och det är Kunskapsgymnasiet Globen. Men de har något som liknar självstudier (ej lärarledda lektioner) och man ska själv, men hjälp av en handledare, schemalägga sin vecka efter behov utav lektioner... det verkar vara väldigt mycket enskilt och att man inte kommer så nära sina klasskamrater... Och jag inte är ett så stort fan av självstudier... Det är inte riktigt min grej, och de flesta har sagt att man ska undvika det! Speciellt eftersom jag lätt blir stressad...

Det är några gymnasium som har öppet hus den här, eller nästa, vecka. Så måste kolla lite hur jag ska göra med det! Om mina föräldrar kan följa med och om det finns några andra som kan följa med som rådgivare haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0